7ob2day
 
الرئيسيةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 هذا ما حدث لبنت من بنات منتدى آخر.........

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
last_for_ever
عضو جديد
avatar

المساهمات : 61
تاريخ التسجيل : 28/04/2008
العمر : 27
الموقع : http://7ob2day.hooxs.com

مُساهمةموضوع: هذا ما حدث لبنت من بنات منتدى آخر.........   الخميس مايو 22, 2008 2:26 am



هذه قصة حقيقية لكنها نادرا أن لاحظت في فترة من الفترات أن هناك عضوة من أعضاء المنتدى اللي أنا فيه مركزة على مواضيعي وترد عليها.. وكانت ردودها ردود إعجاب شديد... لدرجة إنها صارت تدور مواضيعي كلها وترد عليها... حتى لو كانت قديمة.....

أنا جاني الغرور وبدأت أشوف نفسي... إيه من قدي أصبح لي معجبات...
بقيت أجلس على الإنترنت أكثر من جلستي مع أي شخص تاني...

حتى إذا طلعت مع أصدقائىماأطول معهم وعلى طول أرجع للبيت وأجلس على الأنترنت وأبدأ بالأفكار والكتابة والتأليف كل هذا عشان المعجبين مايفقدون حسي في المنتدى....
يعني الغرور كان واصل حده عندي...

وفي يوم من الأيام كنت طالع للمقهى مع أصدقائى وذاك اليوم كعادتي في الفترة الأخيرة مااطول معهم رجعت بدري يعني حوالي الساعة 12 بالليل.....

المهم وأنا راجع وقاعد أحكى مع نفسي وأغني ...
ويوم دخلت شارع حارتنا الرئيسي..وكان كالعادة في مثل هذه الأوقات فاضي تقريبا....
وفجأة...
لقيت بنت منتقبه بالشارع وتشاورلى...
أنا حسبتها تشاور لتاكسى ورايا ... بصيت فى المراية مفيش ورايا حاجه قلت في نفسي ... فى إيه
و إيه الحكايه خليني أرجع تانى و أشوف إيه الحكايه .... وكانت كل مامرت سيارة شاورت ليها ... ومحدش يوقف لها...

أنا قلت أقف لها.. بس خفت تكون راجل ويقطع عليا الطريق....

قلت أعمل حسابى لو حصل شئ مريب وفعلا وقفت....

قلت : نعم عايزه إيه..

قالت: عايزاك توصلني للبيت....

أنا :وأنا أعرفك منين..

هي : طيب ليه وقفت....

أنا : أنا واقف أشوف إيه حكايتك... بنت وفى نص الليل .. إيه القصة..؟..

هي : أنا مش من اللي في بالك... أنا كنت راكبة مع تاكسى .. وبدأ يعاكسنىفصرخت خاف ووقفني هنا....

أنا : لاحوووووول ولاقوة إلا بالله... طيب طيب ...بيتكم فين....؟

هي : قريب ...يعني تقريبا ثلاث كيلوات من هنا....

أنا : طيب .. يالله أركبي خلينى أوصلك و أكسب فيكى أجر....


جت تركب ورا قلت لها : لا تعالي قداااام ... رفضت ..... قلت لها : ركوبك ورا يجيب لي الشبهة تعالي قدااام ومتخفيش...

وفعلا ركبت قداام.... وأول ماركبت ..

قلت : إسمعي يابنت الناس... أنا مش متأكد أنك بنت.. أنا اخاف أنك من قطاعين الطرق واللي يتقنون أصوات الحريم.. وعشان كده ماخليتكيش تركبي ورا... خايف وأنا سايق تعملى فيا حاجه .....

ردت علي وقالت : والله بنت ... وأنا مش اللى بتقول عنهم...صدقني..

قلت : إكشفي لي وجهك..

قالت: ( وبسرعة) مستحيل...

قلت : أجل إنزلي...

قالت:عشان خطرى أنا ماصدقت اني لاقيت حد يوصلني أرجوك لاتخليني في الشارع المظلم لوحدي...

قلت : أن لازم أتأكد أنك بنت..

قالت : والله بنت.. وأرجوك لاتستغل الموقف...

قلت : هذا حقي ... انامقلتشأعمل شي حرااام لاقدر الله.... أنا عايزأريح نفسي بس....

قالت: أنا وكلت رب العالمين في أمري....

وكشفت نصف وجهها.. وشفت دموع تسيل من عينها....

أستغربت... بس جمعت قواي وسحبت نقابها كله... وشفت شي عجيب.....

شفت وجهها ..... شفت الحسن كله....شفت الجمال... سبحان الله صورها....وشفت دموع تسيل على خدها..... كانت تبكي بدون صوت... حتى مارفعت عينها بعيني......

غطيت وجهها .. ومسكت طريقي ومشيت فيه....

كان تفكيري يأخذنى شمال ويمين...
إيه اللى طلعها تركب تاكسى فى نص الليل..وإيه حكايتها... ياواد لاتكون من بنات الليل ....وقاعدة تمثل عليك....أطلع بيها ... اطلع بيها محدش داري عنك....
وبدأ إبليس يشاركني تفكيري....

بس كنت كلما تذكرت كلمتها ( وكلت رب العاملين في أمري ).... وكل ماتذكرت دموعها... أستغفر الله وأرجع عن الأفكار السوداء....

وبعد وقت قصير وصلتها لبيتهم ... ونزلت بسرعة أختفت ورا الجدران... وأنا قاعد أتابعها...وأفكر في البنت العجيبة... وإيه قصتها ....

ومادريت إلا وأبوها ينزلني من السيارة غصب عنى ...... ومخلصنيش منه إلا البنت...لما حلفت له إني مالمستها بشر.....

الأب وقف وهو مازال ماسكني ... وقاللى : تنام هنا... وبكرة نروح للمستشفى ونتأكد من كل شي...فاهم..

وافقت مضطر يعني واحد في نفس موقفي هيعمل إيه...

وأتصلت على أهلى وقلت لهم إني هنام عند صديقي محمد لأنه مريض وعايز أشوف طلباته....
لأنه ساكن لوحده
والله ودخلني أبوها غرفه..ويقفل علي الباب....

نمت عندهم وأنا عيوني مفتوحة...أفكر في الورطة اللي ورطت نفسي فيها بدون داعي....البنت أنا ليه خلانى أروح أوصلها كنت خليتها ويرزقها رب العالمين من يوصلها...

كنت خايف ويزداد خوفي إذا سمعت خطوات أبوها وهو قاعد يمشي عند الباب رايح جاي......

وأصبح الصبح...وقبل كل شي...رحنا للمستشفى...وعملنا التحاليل للبنت والفحوصات وكل شي...
والحمد لله طلعت البنت شريفة وأنها مازالت بكر... الشي ده خلاني أشيل فكرة أنها من بنات الليل نهائيا عن بالي....

وإحنا طالعين من المستشفى ...

قال لي أبوها.. ياإبنى أنا اسف ... بس اعذرنى..... يعني واحد موقفه مثل موقفي ... يطلع الساعه 1 الفجر ويلاقى بنته تدخل عليه البيت... وواحد غريب هو اللي موصلها..

قلت : ياعمى .. من حقك كل اللي عملته .. وتتطمن على بنتكم المصون...

قال : ياإبنى عايز أسألك سؤال؟.

قلت : تفضل .

قال : أنت متزوج؟؟..

قلت : خليني أخلص دارستي واتوظف وبعدين أفكر بالزاوج..يا عمى أنت عارف أن الزمن ده صعب...

قال : الله يستر عليك زي ماسترت على بنتي... ويوفقك لبنت الحلال اللي تسعدك انشاء الله....

قلت : اللهم أمين...
تركتهم ومشيت.... ورجعت لبيتنا...
والخوف و الروعة مازالت في قمتها..لدرجة أني مطلعتش من البيت أسبوع...مطلعتش حتى من غرفتي....

وبعد الأسبوع بدات شويه شويه أطلع على خفيف.. ورجعت للأنترنت مرة ثانيه ..وتذكرت المعجبين.... اللي بيدورون مواضيعي.... واروح أشوف إيه الأخبار على المنتدى وعلى مواضيعي.... ويوم دخلت المنتدى ...لقيت موجود رساله خاصة.... قلت أشوف من مين...

لقيتها من العضوة اللي دايما ترد على مواضيعي بأعجاب... وكانت تطلب في الرسالة... أن عندها قصة وعايزانى أكتبها بأسلوبي لأنه زي ماتقولوا عجبها الأسلوب...

أنا ارسلت لها وقلت هاتي القصه ونشوف هنعمل إيه....

المهم رجعت للمنتدى وقعدت أتصفحه ... كنت مشتاق له ....

وبعد نص ساعه لقيت .... انه يوجد عندي رساله خاصة لسه جيه.... فتحت الرسالة.. ولقيتها من نفس العضوة.. وترد على رسالتي.... وكاتبة القصة... قعدت أقرأ بطريقة الكبار يعني أدقق عند كل حرف واوقف عند كل كلمة...

بس......هي نفس قصتي.... قصتي مع البنت اللي لقيتها بالشارع....

إيه الكلام ده.....

وازاى.... معقوله تكون هي نفسها البنت..... لالا ما أظن.. إذا أنا وأنا راجل... قعدت منهار أسبوع كامل... طيب وهي ازاى....

فكرت كثير .. وقررت إني أعرف مين العضوة دي...

ارسلت لها وطلبت انها تسوي اضافه بالماسنجر عندها عشان أناقشها على القصة...

وفعلا بعد يومين لقيت إضافه بالماسنجر..

((@HOTMAIL.COM------ ) .... عبق الزهور يرغب بالتحدث إليك)....

قبلت الإضافة.... وجلست أنتظرها... وفعلا بعد ثلاث ساعات لقيتها داخلة الماسنجر...ودار بيننا الحوار التالي:

إسلام says:
السلام عليكم...

عبق الزهور says:
وعليكم السلام

إسلام says:
أخبارك إيه وعامله إيه
عبق الزهور says:
بخير..

عبق الزهورsays:
ممكن تقوليعملت إيه فى القصة لو سمحت؟؟..

إسلام says:
أنا عايز أسألك سؤال إذا ممكن؟..

عبق الزهور says:
بس أنت ماجاوبتش على سؤالي؟؟...

إسلام says:
القصة غريبة شويه... وما أتوقع انها ممكن تكون حقيقية زي ماقلتي لي بالرسالة الخاصة..

عبق الزهور says:
لأ... لا والله حقيقية وحصلت مع صديقتي...

إسلام says:
صديقتك...؟؟؟... ممكن أعرف أسمها ؟؟...

عبق الزهور says:
نعم؟؟... أنت يخصك بالإسم ... صحيح إنك تجيد فن القصص بس الأسماء مالها علاقة بالموضوع...

إسلام says:
أنتي تعرفي اللي وصلها لبيتهم مين هو....

عبق الزهور says:
لأ.. طبعا لأنه وصل صديقتي موصلنيش أنا و مش من طبعي الإلحاح مثل الغير...

إسلام says:
عموما أنا بقولك من اللي وصلها... مادام أنا اجيد فن القصص... لازم أجيد فن التوقعات..

عبق الزهور says:
طيب خلينا نشوف يابديع زمانك.. من هو..

saysإسلام :
أنا..

عبق الزهور says:
؟؟؟؟؟قصدك إيه؟؟؟؟ ...

إسلام says:
أنا اللي وصلتها... وعندي الدليل...

عبق الزهور says:
الدليل ؟؟؟..

إسلام says:
إيه الدليل اللي يثبت أنه أنا نفس الشخص... أنا مستعد أذكر لك أشياء... حصلت في نفس الليلة ومفيش حد غريب ممكن يعرفها غير نفس الشخص اللي وصلها...

عبق الزهور says:
مثل؟؟؟؟؟..

إسلامsays:
لون شنطتها ووصف وجهها ... ولون ثوبها..... ووأوصف لك والدها لوعايزه..

عبق الزهور says:
طيب يالله قول أوصف خليني اشوف...

saysإسلام:
إيه يهمك طيب؟...

عبق الزهور says:
أنت اللي طلبت مش أنا؟؟؟...

إسلام says:
صح ....


وبدأت أوصف لها كل شي ... واثبت لها اني أنا نفس الشخص اللي وصل صديقتها...

عبق الزهور says:
فعلا أنت صادق بكل اللي قلته...

إسلام says:
شفتي أنه أنا نفس الشخص اللي وصل صديقتك...

عبق الزهور says:
أنت تدري مين البنت؟؟؟...

إسلام says:
كل اللي أعرفه انها صديقتك...

عبق الزهور says:
أنا... هي نفس البنت...

إسلام says:
معقولة؟؟؟؟....

( تعذر تسليم الرسالة لكافة المستخدمين
saysإسلام :
معقولة؟؟؟؟؟؟.)

وانتهت المحادثة وأنا مخدتش جواب شافي... وكنت مستغرب كيف الأقدار تجمع بيننا بعد ماظنيت أني خلاص أنتهيت من قصتها...

قررت أني أجلس لها واقعد أنتظرها في كل الأوقات حتى ألقاها....

وجاء يوم ودخلت وكلمتها.... وسألتها


إسلام says:
ممكن سؤال ؟

عبق الزهور says:
تفضل...

إسلام says:
أنا عايز أفهم أنتي إيه طلعك وخلاكى تركبي مع تاكسى فى نص الليل ... بفكر في الموضوع ده كتير

عبق الزهور says:
إسمع يا إسلام.. أنا أمنتك على نفسي وركبت معك توصلني...وأظن لو قلت لك على سري مش هتتكلم عني فيه مع حد.. وخصوصا... إنك حتى البيت تعرفه..

إسلامsays:
وأنا انشاء الله بكون عند حسن ظنك...

عبق الزهور says:
أنا كنت نايمة عند خالتي ...لأنه بنت خالتي في نفس عمري.... وفي الليل سمعت زوج خالتي قاعد يتخانق مع خالتي... وبدأ يتكلم كلام جرحني... يقول أننا ماتحملنا بناتنا عشان نتحمل بنات العالم... ومن هذا الكلام اللي يجرح....وخالتي مسكينه تحاول تسكته وهو يصرخ بصوت أعلى ...

أنا ماقدرت اتحمل أني قاعدة في بيته ... حسيت إني أنجرحت بكلامه.. ومالقيت نفسي إلا برا البيت...



إسلام says:
بس انتي بنت تطلعي لوحدك في وقت متأخر....

عبق الزهور says:
وقتها ماقدرت أفكر... لاتلومني... حس بيا الله يخليك...

إسلام says:
مش عارف أقولك إيه ...

أخيرا عرفت السبب اللي خلاها تطلع نص الليل.. وكان بالنسبة لي كافي ومقنع مش عارف ليه....

ومع مرور الأيام بدأت أحس بقرب لها..... وبدأت احس انها لي .... وبدأت أحس أن رب العالمين أرسلها لي تلك الليلة... وخلاها بطريقي عشان أعرفها... وتكون من نصيبي...

وصارحتها بحبى.... وكان عندها نفس الإحساس والشعور...

وعشنا مع بعض ايام كلها حب وسعادة... ومكنش ينغص علينا شي أبدا ... أصلا مكناش نسمح لشي يغير علينا جونا اللي معيشين نفسنا فيه....

ولكن.. كان القدر اقوى مننا...
ومارست الأيام جبروتها علينا.....

وفرقت بيننا..فرقت .... تقدم لخطبتها شاب من الشباب.....بس والدها كان خايف عليها لأن العمر يمشي وهي ما تزوجت...

وفعلا تزوجت بعدها بشهور... وانا متضايق ومقهوور....

بس جاء الخبر اللي أسعدني وضايقني بنفس الوقت.....


وعلى طول وبعد ماانتهت عدة لأربعة شهور عشرة ايام .. تقدمت لها وطلبتها ووافقوا.... وعشنا حياتنا من جديد حياة سعيدة بديناها حب وأنتهت قصة الحب بزاوج... وخالفنا القاعدة... وأثبتنا للكل أنه ممكن للحب ان يعيش إذا خالط الحب صدق.......
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://7ob2day.hooxs.com
 
هذا ما حدث لبنت من بنات منتدى آخر.........
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
www.7ob2day.com :: المنتديات الثقافيه :: الخواطـر وعـذب الكـلام-
انتقل الى: